کد مطلب: 205138
آيت‌الله رئيسي: پس از موفقيت اوليه در واکسيناسيون، اولويت بعدي تنظيم بازار است
تاریخ انتشار : 1400/07/14 13:34:56
نمایش : 736
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه کالاهاي مورد نياز بايد به شکل گسترده، بدون کمبود و با قيمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: ستاد تنظيم بازار بطور مستمر تا رسيدن بازار به ثبات، جلسه خواهد داشت چراکه فلسفه حضور ما همين است که مردم احساس آرامش کنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت با بيان اينکه هجرت گسترده امام‌زادگان عظيم‌الشأن ازحضرت احمد بن‌موسي(ع) و حضرت معصومه(س) تا ديگر امام‌زادگان به نقاط مختلف کشورمان از پيوست‌هاي سفر امام هشتم به ايران بود،گفت: مجموعه اين هجرت و حضور امام رضا(ع) تمدني را براي منطقه رقم زد که جلوه‌هاي آن همچنان زنده است.

رئيس جمهور گفت: محوري‌ترين نکته در سيره و فرهنگ رضوي، تاکيد بر ولايت است که آن را عمود خيمه جامعه توصيف مي‌کند، و از طرفي، شخصيت ايشان، الگوي دشمن‌شناسي و مبارزه با دشمن است.

آقاي رئيسي با بيان اينکه توجه حقيقي به مردم و به‌ويژه نيازمندان ديگر نکته مهم در زندگي و سيره امام رضا(ع) است، گفت: مي‌خواهم از اين نکته استفاده کنم و از اعضاي دولت و همه کساني که به نام دولت جمهوري اسلامي ايران خدمت مي‌کنند بخواهم که در اين زمينه به امام رئوف تأسي کنند.

آيت‌الله رئيسي با تأکيد بر اينکه امروز بايد در اين سرزمين جلوه‌هاي فرهنگ رضوي به هرطريق ممکن و بيش از پيش برجسته شود،گفت: توجه به روستائيان و عشاير از جمله راهکارهاي بروز جلوه‌هاي مردمي سيره امام رضا(ع) است.

رئيس جمهور گفت: روستايي اگر احساس کند حضورش در روستا منشأ توليد و کار نيست، از روستا به حاشيه شهرها مهاجرت مي‌کند، لذا بايد تلاش کنيم اقتصاد روستا رونق بگيرد و روستائيان در روستا ماندگار شوند و رمز موفقيت در اين مسير، فعال کردن اقتصاد روستاست.

آقاي رئيسي در ادامه با بيان اينکه پس از موفقيت اوليه در واکسيناسيون گسترده، اين روزها اولويت اول بنده تنظيم بازار کالاهاي اساسي است، افزود: خود مردم، اتحاديه‌ها و اصناف، نخستين بخش‌هايي هستند که بايد در زمينه نظارت بر بازار کالاهاي اساسي فعال شوند تا اجحافي در اين زمينه اتفاق نيفتد.

رئيس جمهور گفت: از معاون اول خواسته‌ام جلسات ستاد تنظيم بازار را به صورت منظم و مستمر تشکيل دهد و اگر لازم بود خودم نيز در جلسات حضور خواهم يافت تا بتوانيم هرچه سريع‌تر در بازار ثبات ايجاد کنيم.

آيت‌الله رئيسي گفت: در ابتداي دولت اعلام کرديم اولويت اول، مقابله با کرونا و واکسيناسيون گسترده است و وزير بهداشت هفته گذشته اعلام کرد با تلاش کادر درمان توانسته‌ايم به مرز ۷۰ درصد در واکسينه کردن مردم برسيم که جاي قدرداني دارد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه کالاهاي مورد نياز مردم بايد به شکل گسترده، بدون کمبود و با قيمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: ستاد تنظيم بازار به طور مستمر تا رسيدن بازار به ثبات جلسه خواهد داشت، چرا که فلسفه حضور ما همين است که مردم احساس آرامش کنند.

آقاي رئيسي گفت: همه بخش‌هاي دولت از وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعي تا ديگر وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي ديگر به ويژه رسانه‌ها و در رأس آن رسانه ملي، بايد در مسير تنظيم بازار و ايجاد ثبات به دولت کمک کنند.

آيت‌الله رئيسي با تأکيد بر اينکه همه بخش‌هاي دولت، تنظيم بازار را اولويت اول خود بدانند،گفت: همه بايد تلاش کنيم تا همانگونه که در واکسيناسيون به موفقيت نسبي رسيده‌ايم، در ايجاد ثبات در بازار هم موفق شويم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg